SdE és un projecte transnacional que té com a objectiu incloure la sostenibilitat i l’esperit emprenedor a la FP. SdE analitza la sostenibilitat des del punt de vista cultural, social, ecològic i econòmic.

L’objectiu final del projecte és millorar les habilitats emprenedores dels estudiants i augmentar els coneixements previs relacionats amb la sostenibilitat.

SdE és un projecte europeu, dut a terme per socis provinents de Finlàndia, Itàlia, Alemanya, Països Baixos, Bèlgica, Regne Unit i Espanya. L´associació consta de quatre escoles de formació professional (VET), dues institucions d´educació superior (HEI), una escola secundària, una empresa i un ministeri d´educació regional. Els principals grups objectiu del projecte són estudiants, professors, formadors i petites i mitjanes empreses locals. El projecte d’Emprenedoria impulsat per la sostenibilitat (SdE) sorgeix de la necessitat de les escoles VET d’involucrar la sostenibilitat als seus plans educatius. L’educació per a l’emprenedoria ha estat a l’agenda del desenvolupament pedagògic a tots els nivells educatius durant anys. Tanmateix, sembla que la sostenibilitat no s’inclou amb tanta freqüència en els estudis i les iniciatives d’emprenedoria que s’apliquen a les institucions educatives. La sostenibilitat, considerada tant des del punt de vista cultural, social, ecològic i econòmic, té una importància creixent al mercat laboral, perquè gestiona i aborda els problemes derivats de les creixents desigualtats, l’escassetat de recursos i els problemes ambientals. Per tant, el projecte SdE considera com una prioritat que els que consideren iniciar un negoci comprenguin el valor i el potencial de la sustentabilitat, tant pel seu propi negoci, per a les seves comunitats i per al planeta.

La unitat destudi SdE conté materials d’aprenentatge que tenen com a objectiu ajudar els estudiants a adquirir habilitats i competències empresarials impulsades per la sostenibilitat. La unitat d’estudi està composta per sis resultats d’aprenentatge i cadascun correspon a un pas que el guiarà per aprofundir els seus coneixements sobre sostenibilitat i emprenedoria. Cada pas es divideix en tres nivells diferents d’implementació: comprensió, aplicació i aplicació en un entorn complex. Fes una ullada i tria el nivell que millor s’adapti a les teves necessitats d’aprenentatge

?del projecte: Materials per als estudiants

? del projecte: Manual per al professorat

La web del projecte és: https://sdeproject.eu/