Del perfil Personal al Professional

El primer dia de classe formulo als meus alumnes tres preguntes màgiques, sezilles i alhora molt difícils de resoldre. Els hi demano que ho responguin des del punt de vista personal i en finalitzar el curs ho tornen a fer ara des del punt de vista professional.

El canvi és significatiu, ja que l’alumnat aprèn a presentar-se definint els ítems següents:

• Qui sóc?: nom i cognoms i títol del que estan o han estudiat per exemple: Sóc ……. tècnic superior en ….
  • Què faig? destacant alguna competència professional relacionada amb el títol que han estudiat
  • Per què faig el que faig? aquest apartat és molt important . comprèn els subapartats següents:

1. Objectiu professional

2. Espectatives

3. Interessos

Una eina molt important i poc utilitzada entre els alumnes és la realització d’un DAFO PERSONAL

Cal tenir en compte que ho hem de fer des del punt de vista professional, es a dir, cal definir un “objectiu professional” (amb el format d’objectiu intel·ligent SMART)  i construir una matriu DAFO:

• Debilitats (àmbit intern)
  • Fortaleses (àmbit intern)
  • Oportunitats (àmbit extern)
  • Amenaces (àmbit extern)

L’últim pas seria construir una matriu CAME: és una metodologia suplementària a l’anàlisi DAFO i dona pautes per actuar sobre aspectes trobats a la diagnòsi de situació obtingut anteriorment a partir de la matriu DAFO.

Hem de definir accions per:

• Corregir les debilitats
  • Afrontar les amenaces
  • Mantenir les fortaleses
  • Explorar/Explotar les oportunitats

Aquestes estratègies les poden resumir en:

Teniu més informació en aquest document

ANALISI PERSONAL