La teledocència és un recurs al nostre abast i que ha millorat i simplificat el seu ús en els darrers temps. Donada la situació generada pel coronavirus COVID19 i el tancament del centre, des de l’àrea TAC hem pensat que us podria venir bé una píndola formativa de Teledocència.

Les eines que us presentem a continuació estan pràcticament totes a la vostra disposició en l’entorn TAC de l’Escola del Treball. Algunes son molt bàsiques i de segur ja les coneixeu o les feu servir.

Esperem que us facin servei.

Classroom és una aplicació de Google que permet gestionar classes virtuals de forma molt intuïtiva. Podrem generar cursos, entrar el nostre alumnat, ficar a disposició material, generar tasques i molt més de forma ràpida i segura. A més a més, està integrat en la plataforma G-Suite que el centre té en el seu domini. Aquesta eina bàsica està a l’abast de tot el professorat i l’alumnat del centre amb compte @escoladeltreball.cat.

L’àrea TAC va preparar el curs passat una formació d’aquesta eina, els materials de la qual teniu a l’abast si així ho desitgeu fent un correu a dsaura@escoladeltreball.cat.

A continuació us oferim un tutorial força complert que us pot ajudar a iniciar-vos en Classroom.

Moodle és un vell conegut en la docència virtual. El nostre centre disposa d’un Moodle propi on el professorat i alumnat pot treballar des de casa en cas de ser necessari.

En cas de tenir qualsevol incidència amb aquest servei podeu contactar amb nmarselles@escoladeltreball.cat

Si el que voleu és enregistrar una classe basada en l’ús de l’ordinador ja sigui perquè necessiteu mostrar com s’utilitza un programa o es realitza una tasca amb l’ordinador, Loom és un molt bon recurs. Amb aquesta aplicació que es pot instal·lar directament al navegador Chrome i/o al vostre ordinador podeu enregistrar la vostra veu alhora que la pantalla de l’ordinador. Tot de forma ràpida i simple. Només necessiteu que el vostre equip disposi de micròfon. En aquest cas, el més senzill és fer-ho des d’un portàtil doncs tots en disposen.

A més, si feu un registre com a docent, amb motiu del COVID19, tindreu una llicència PRO gratuïta.

Un cop enregistrat el vostre material podeu ficar-lo a disposició de l’alumnat mitjançant Classroom o Moodle. D’aquesta forma l’alumnat podrà accedir a l’enregistrament en qualsevol moment.

En aquests tutorials podeu veure com crear un compte de docent i instal·lar l’aplicació en Chrome i en el vostre ordinador.

En aquest darrer tutorial pots veure com enregistrar el teu primer vídeo.

Finalment, si us plantegeu fer una classe virtual en viu amb els vostres alumnes. En aquest cas Meet és la milor opció pels següents motius:

• Meet ja està integrada en la plataforma de G-Suite de l’escola. No heu d’instal·lar res
  • A banda de la transmissió de veu i webcam (opcional), podeu compartir arxius al moment i presentar el contingut del nostre ordinador directament
  • Podeu exposar la nostra presentació o Powerpoint, descriure el funcionament d’un programa o explicar qualsevol procés del PC directament
  • Si disposeu d’un dispositiu tàctil, podeu compartir una «pissarra virtual» alhora que feu les explicacions
  • Podeu xatejar amb l’alumnat
  • Podeu convocar a la classe virtual amb Meet des del Calendar convidant directament a l’alumnat amb el compte de correu de l’escola

A continuació us deixem un tutorial bàsic que us mostrarà com crear i configurar una classe virtual amb Meet.

En el següent tutorial podeu veure com muntar una classe virtual amb Meet des de Calendar.